pondělí 12. září 2011

Vzpomínka na léto

Na hedvábí mám prostě slabost, to už dobře víte. A opět jsem jednoho dne neodolala. Přestože cena zdárně kopírovala kvalitu materiálu (a ten tedy byl !), musela jsem tu látku mít! Tentokrát to byl krásný, krásný, krásný hedvábný šifon...

No řekněte, není nádherná?

 Dokonce jsem hned od začátku věděla, jaké šaty z něj budou jednou ušity. V jednom ze starších čísel Burdy byl střih na krásné letní šaty... bohužel měly jednu vadu. Šaty nebyly vypodšívkované...
 Nejsem ani tak odvážná, abych běhala po Praze v průsvitných šatech ani jsem si netroufla na vytvoření střihu  na podšívku. A tak látka ležela v šupleti a čekala na svoji příležitost.
 Ale představa letních romantických rozevlátých šatů mě neopouštěla. A dovolená se blížila...Nezbylo, než se do nich pustit a s nimi i do podšívky.

Burda 6/2000
Přiznám se, že tentokrát nebylo šití procházkou v růžové zahradě...
Už stříhání byl oříšek. Jak u šifonu dokáži tolerovat jeho klouzavost, tak tento šifon byl extratřída. 
Všechno jsem si pečlivě nastehovala a pak stejně párala 
(P.S. párali jste již někdy hedvábí? Jako amatér jsem vyčetla v chytrých knihách, že je nutné nastavit si steh na co nejmenší, prý to hedvábí svědčí! Hedvábí možná, ale mě a páraní to nesvědčilo vůbec.) Párala jsem snad vše: záhyby na horním dílu, volán dokonce několikrát. Šila a párala jsem tak usilovně, až jsem šaty do dovolené došít nedokázala.
Pravda, představa mé maličkosti v hedvábných šatech na břehu moře vzala za své, ale i u českých rybníků je pěkně, že? Však taky za dlouhých deštivých letních dní bylo času na šití dost.
A tak, najednou, bylo hotovo. Koncem léta dokonce na pár dní vysvitlo sluníčko, vzduch se ohřál a já vyrazila v krásných letních šatech :-)))









0 komentářů:

Okomentovat